Exhibition archive

  • Gianin Conrad – Beta-Vision

    The exhibition «Beta-Vision» pursues the perception of space. According to neurological theses all we see and perceive is just electric read more

  • base-alpha gallery, koen delaere KOEN DELAERE – Sunspots

    21.01 – 06.03.2021 Opening Thu. 21.01 from 19h BORGER nocturne Fri. 22.01 from 18h Scrol down for English Al op read more

  • SCADS // Group Show – David Boon, Aimé Fierens, Charlot Van Geert, Stijn Van Hoof en Soetkin Verslype

    18.03.2021 – 01.05.2021 Group show with David Boon, Aimé Fierens, Charlot Van Geert, Stijn Van Hoof en Soetkin Verslype.   read more

  • GEOFFREY DE BEER // Bicycle On The Wall

    23.10 – 29.11.2020 For the upcoming exhibition we will host a special project by Geoffrey de Beer. The project reflects read more

  • DENIE PUT – Fortune Tellers

    23.07.20 – 29.08.20 Opening Thu. 23.07 at 19h FORTUNE TELLERS Guided by the paint – On the works of Denie Put read more

  • NADIA NAVEAU- Let’s Play it by Ear II

    VIRTUAL TOUR   27.05.20 – 11.07.20 The Belgian artist Nadia Naveau (1975, Bruges, lives and works in Antwerp and Saint-Bonnet-Tronçais) read more

  • YORGOS MARAZIOTIS // Monroe Springs

    03.09.20 – 10.10.20   Monroe Springs, the new solo show of Yorgos Maraziotis, swings between site and situation specificity; the read more

  • NARCISSUS?

    10.01.20 – 07.03.20 Group show with Leo Allesandro Lopez, Flor Maesen, Wobbe Micha, Jacopo Pagin, Benny Van den Meulengracht-Vrancx, Stef read more

  • Alexandra Crouwers – The Three Motions of Loom @ Antwerp Art Pavillion

    Opening Sunday 15.12 at 15h This exhibition will take place at the Antwerp Art Pavillion, located in front of the read more

  • Nadia Naveau – Let’s Play It By Ear @ MDD

    13.10.19 – 12.01.20 The Belgian artist Nadia Naveau (1975, Bruges, lives and works in Antwerp and Saint-Bonnet-Tronçais) is best known read more

  • Goele De Bruyn – Wired Thoughts

    17.10 – 30.11.19   Het oeuvre van Goele De Bruyn (°1963) omvat sculpturen, tekeningen, installaties, ruimtelijke interventies en momenten van read more

  • WITH A LITTLE HELP FROM MY FRIENDS

    28.09 – 05.10.19 Opening Thursday 29.08 from 18h Geoffrey de Beer – Andrea Éva Győri Michèle Matyn – Ria Pacquée read more

  • Art Brussels 2019

    25-28 APRIL 2019 SOLO BOOTH E.01 NADIA NAVEAU TOUR&TAXIS BRUSSELS

  • I capsule I – Katleen Vinck

    09.05.19 – 22.06.19 I capsule I Katleen Vinck For her new solo exhibition, Katleen Vinck has conducted research into extreme read more

  • SURREAL PLAYGROUND – Denie Put

    28.03.19 – 04.05.19

  • ARCADES – Laurens Legiers, Hélène Meyer, Conrad Willems

    24.01.19 – 09.03.19$   ARCADES Laurens Legiers, Hélène Meyer, Conrad Willems 24.01.19 – 09.03.19 Voor deze eerste tentoonstelling van 2019 read more

  • lieven segers, base-alpha gallery, hoera HOERA WE LEVEN NOG – HOERA WEL EVEN NOG – Lieven Segers

    Geplukt uit de dag, gestolen uit de nacht: “Hoera we leven nog, hoera wel even nog” in Base-Alpha Gallery door read more

  • Nadia Naveau, Base-Alpha Gallery, 2018, Funny Five Minutes Funny Five Minutes – Nadia Naveau

    13.09.18 – 28.10.18 Een vorm die implodeert lijkt te vragen om een zware figuur die erop komt liggen. Een poot read more

  • Antwerp Art Weekend, 2018, Base-Alpha Gallery Antwerp Art Weekend

    Join us for the 4th Antwerp Art Weekend! Special opening hours throughout this special event: Friday 25 May, from noon − read more

  • geoffrey de beer, 2018, cosmopolite fro the countryside, base-alpha gallery Cosmopolite from the countryside – Geoffrey de Beer

    25.05.18 – 23.06.18 Opening Thu. 24.05 at 19h Geoffrey de Beer’s work is generally conceptual and political. His quasi-scientific methodology read more

  • Art Brussels

    19.04 – 22.04.2018 PRIME SECTION – Booth C12 presenting Nadia Naveau, Tom Volkaert and Michèle Matyn

  • 10 Years Base-Alpha Gallery – Part III: Prospects

    12.04.18 – 19.05.18 10 Years Base-Alpha Gallery: Part III: Prospects A group exhibition with Anouk Kruithof // Charline Tyberghein Lysandre read more

  • Noesis Noeseos – Michèle Matyn

    22.02.18 – 07.04.18 ‘Noesis Noeseos’, a solo by Michèle Matyn. The exhibition will run from 23.02 until 07.04.2018 Base-Alpha Gallery read more

  • Art Rotterdam

    08-11.02.18 Main Section: Michèle Matyn & Katleen Vinck Intersections: Lieven Segers

  • Alexandra Crouwer, Base-Alpha Gallery, 2017, 10 Years Base-Alpha Gallery, Part II, Collaborations 10 Years Base-Alpha Gallery – Part II: Collaborations

    14.12.17 – 11.02.17 Joachim Coucke, Alexandra Crouwers, Nicolas Pelzer and Filip Vervaet  

  • Denie Put, Base-Alpha Gallery, Denied Reality, 2017 Denie Put – Denied Reality

    20.10.17 - 02.12.17

    Denie Put, Base-Alpha Gallery, Denied Reality, 2017

    In 2014 studeerde Denie Put (°1991) af als master in de schilderkunst aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten van Antwerpen. ‘Denied Reality’ is de eerste solotentoonstelling te Base-Alpha Gallery van de jonge Antwerpse schilder.

    De kleurrijke en dynamische schilderijen van Denie Put doen in eerste instantie uitsluitend abstract aan. Overheersend lila, fluorescerend, schreeuwerig roze, pastelgroen en felblauw worden afwisselend door Put in geometrische of organische vormen op het doek geplaatst. Door consequent te variëren met technieken tracht hij conventioneel verfgebruik te mijden. Het resulteert in uiteenlopende penseelstreken, texturen en patronen. Gecombineerd met het exuberante kleurgebruik ontstaat er een uitbundige, scherpe en wrange vormentaal.

    Wie stilstaat bij de levendige taferelen van Put kan koralen, landschappen met watervallen, fonteinen en rotsformaties bespeuren. Een paar felgele ogen, een haas die als kelner in de hoek staat, een trap, tranen, en druppels zijn figuratieve elementen die Put bewust tussen de overwegend abstracte vormen aanbracht.

    Denie Put schept een fictieve wereld waarbij hij werd geïnspireerd door onder meer de Fauvisten, Kubisten, Surrealisten en de Japanse prentkunst. Zijn huidige werkomgeving, een voormalig beeldhouwersatelier geheel bezet met sculpturen, is eveneens een sterk beïnvloedende factor. Daar poogt Put de dagelijkse realiteit te ontlopen en vermengt hij diverse impulsen in een gevoelsmatig proces met grootse aandacht voor toeval en experiment. Desondanks dat hij voornamelijk vertrekt vanuit schetsen, zijn de eindresultaten zelden gelijkend aan zijn oorspronkelijke bedoelingen.
    Met de monochrome achtergronden, de verscheidenheid aan technieken, het vreemde perspectief of zelfs gebrek daaraan, boetseert Put monumentale sculpturen te midden van zijn canvas. Zo doen de getoonde reeks schilderijen in ‘Denied Reality’ haast aan als een catchy en eigenwijze imaginaire beeldentuin.
    De reeks werken op glas, waarvan de titel steeds beginnend met Rare Kwast, doet vermoeden dat Put af en toe zelf schrikt van de eigenaardige streken die hij, op eender welke drager die zijn pad kruist, tevoorschijn haalt.

    In 2014, Denie Put (°1991) graduated as a master of painting at the Royal Academy of Fine Arts of Antwerp. ‘Denied Reality’ is the first solo exhibition at Base-Alpha Gallery by the young Antwerp painter.

    The colourful and dynamic paintings of Denie Put initially feel abstract. Dominant purple, fluorescent, harsh pink, pastel green and bright blue are alternately placed by Put in geometric or organic shapes on the canvas. By consistently varying with techniques, Put tries to avoid conventional approaches with paint. This results in a variety of brush strokes, textures and patterns. Combined with the exuberant use of colour, a sharp and edgy visual language arises.

    When we look into the paintings of Put we can detect different kinds of corals, landscapes with waterfalls, fountains and rock formations. A pair of bright yellow eyes, a hare standing as a waiter in the corner, a staircase and teardrops are figurative elements that Put consciously has put between the primarily abstract shapes.

    Denie Put creates a fictional world wherein he got inspired by The Fauvists, Cubists, Surrealists and Japanese woodcuts. His current work environment, a studio from a former sculptor fully stocked with sculptures, is also a highly influential factor. In there, Put tries to avoid the everyday reality and mixes various impulses into a sensible process with great attention to coincidence and experimentation. Despite that Put mainly departs from sketches, the final results are rarely similar to his original intentions.

    With the monochrome backgrounds, the variety of techniques, the strange perspective or the lack of it, Put creates monumental sculptures in the midst of his canvases. Doing so the displayed series of paintings in ‘Denied Reality’ appear like a catchy and self-imaginative sculptural garden.

    The title of the series ‘Rare Kwast’, which are all painted on glass, suggests that Put himself occasionally is astonished by the strange forms he creates on any surface that crosses his path. 

    Denie Put, Base-Alpha Gallery, Denied Reality, 2017
    Denie Put, Base-Alpha Gallery, Denied Reality, 2017
    Denie Put, Base-Alpha Gallery, Denied Reality, 2017
    Denie Put, Base-Alpha Gallery, Denied Reality, 2017
    Denie Put, Base-Alpha Gallery, Denied Reality, 2017
    Denie Put, Base-Alpha Gallery, Denied Reality, 2017
    Denie Put, Base-Alpha Gallery, Denied Reality, 2017
  • base-alpha gallery 10 Years Base-Alpha Gallery. Part I : Artists of the gallery

    14.09.17 – 14.10.17 Geoffrey de Beer – Michèle Matyn – Nadia Naveau – Denie Put Lieven Segers – Katleen Vinck read more

  • Antwerp Art Weekend, Base-Alpha Gallery Antwerp Art Weekend

    19.05.17 – 21.05.17 During the Antwerp Art Weekend we will host a solo exhibition by Lieven Segers. Niets aan de read more

  • Base Alpha Gallery Artists of the gallery – Group Show

    02.03.17 – 25.03.17 A group show with artists of the gallery is on view until the end of March. The read more

  • Tom Volkaert – Never The Same Face Thrice

    06.04.17 - 13.05.17

    Base-Alpha Gallery, Tom Volkaert, Never the same face thrice, 2017

    In ‘Never the same face thrice’ duwt Tom Volkaert (1989°) tegen de grenzen van zijn materiaal. Getriggerd door het vakmanschap van de beeldhouwer herbekijkt en ontleedt Volkaert de kenmerken van banale materialen als beton, klei en pleister. Door deze ogenschijnlijk eenvoudige materialen te bewerken met siliconen, metalen en pigment creëert hij onconventionele combinaties. Zijn primitieve en brutale aanpak trekt hij door in zijn sokkels, ophang- en steunsystemen. Volkaert’s artistieke praktijk is sterk vervlochten met zijn deeltijdse job als freelance technieker bij diverse galeries. In zijn creatieproces krijgen sculpturen vorm door de beslissingen die hij neemt vanuit een aandachtige fascinatie voor functionaliteit. Hieruit ontstaan doorgedreven karakteristieke en bizarre sculpturen.

    De door functionaliteit gedreven esthetiek van Volkaert zet zich voort in de gehele ruimte. Een perfect geënsceneerde schrijftafel uitgerust met brievenbakje, koffiekop en vaas uitgedost met bloemen, zal gedurende de tentoonstelling effectief worden gebruikt als bureau. Stool;stoel;stool; illustreert dan weer hoe gebruiksvoorwerpen naargelang hun materialiteit inboeten op efficiëntie. Hij fabriceert verassende confrontaties en blaast nieuw leven in dagdagelijkse objecten. Nog een stap verder gaat hij met Hitching Post 1 en 2, waarbij de suggestieve titel een mogelijke fictieve functie verbeeldt, bijvoorbeeld het weghangen van je paard. Volkaert suggereert een imaginaire wereld met een open begin en open eind.

    Deze symbiose van functionaliteit en materialiteit is zijn onderzoeks- en speelveld. Een zone waarin er geen plaats is voor sacralisering, zelfrelativering hoog in het vaandel wordt gedragen en waar de omstander mee de sculpturen transformeert. Dit wordt stellig in de achterste ruimte van de galerij waar een assemblage van uiteenlopende sculpturen is te zien. Het stof dat tijdens het opbouwen ontstond werd doelbewust behouden. En geeft de beelden – letterlijk – een extra laag die mee fluctueert naar gelang de ondergrond. Doordat de toeschouwers zich tussen de beelden bewegen ontstaan er snel olifantenpaadjes. Een duidelijk voorbeeld van hoe Volkaert de relatie tussen het kunstwerk en de toeschouwer probeert open te breken en ons geconditioneerd gedrag doorbreekt. Tevens ook een kritische uithaal naar de verheven status van kunstobjecten.

    Standvastig staan de Steering Wheels & Accessories, You look amazing, en de Onion Pots in de ruimte. Ze vormen als het ware een gezelschap, en in iedere constructie huist een mogelijk narratief. ‘Every frame must be a completly new drawing’ . Een ambitie die Volkaert verwezenlijkt door zichzelf het verbod op te leggen om driemaal hetzelfde lied te zingen, never the same face thrice.

    Gelijktijdig met ‘Never the same face thrice’ heeft Tom Volkaert een solotentoonstelling bij CIAP. ‘Cart Wheels & Accessories’ is tot 14.05 te bezichtigen te Lombaardstraat 23, B-3500 Hasselt.

    In ‘Never the same face thrice’ Tom Volkaert (1989°) pushes against the boundaries of his materiality. Triggered by the craftsmanship of the sculptor Volkaert re-examines the characteristics of banal materials such as concrete, clay and plaster. By combining these seemingly trivial materials with silicone, metals and pigment he creates unconventional combinations. His primitive and brutal approach manifests in his pedestals, mounting systems and custom frames. Volkaert’s artistic practice is intertwined with his part-time job as a freelance technician at various galleries. During his creation process, his sculptures takes shape by decisions he makes from an attentive fascination for functionality. Resulting in characteristic and bizarre sculptures.

    Volkaerts by functionality driven aesthetics continues throughout the whole space. A perfectly staged writing desk equipped with a letter tray, coffee cup and a vase filled with flowers, will effectively be used as office during the exhibition. Stool;stoel;stool; illustrates how everyday tools lose on their efficiency depending on their materiality. He manufactures surprisingly confrontations and breathes new life into ordinary objects. With Hitching post 1 and 2, he goes one step further, the suggestive title depicts a possible fictional function. For example, a place for putting away your horse. Volkaert suggests an imaginary world with an open start and an open end.

    This symbiosis of functionality and materiality is his research and playground. A zone in which there is no place for sacralisation, where self-reflection is highly valuated and in which the bystander transforms the sculptures. This is certainly in the rear space of the gallery where an assembly of various sculptures can be seen. The dust that was formed during the build up has been maintained deliberately. It gives the sculptures –literally- and extra layer that fluctuates according to the surface. As the spectators move between the sculptures little dust paths emerge. A clear example of how Volkaert questions the relationship between the artwork and the viewer and tries to open our conditioned behaviour. Ass well a critical swipe at the elevated status of art objects.

    Steadily the Steering Wheel & Accessories, You look amazing and the onion pots stand in the room. They form, as it were, a company and in every construction lays a possible narrative. ‘Every frame must be a completely new drawing’. An ambition that Volkaert achieves by preventing himself from ever singing the same song twice, never the same face thrice.

    Parallel with ‘Never the same face thrice’ Tom Volkaert has a solo exhibition at CIAP. ‘Cart Wheels & Accessories’ is on view until 14.05. Lombaardstraat 23, B-3500 Hasselt.

  • Art Brussels 2017

    21.04.17 – 23.04.17   Base-Alpha can be found in the Prime section of the 35th edition of Art Brussels. 21 read more

  • Base-Alpha Gallery, Han Hoogerbrugge Han Hoogerbrugge – Limbo Lottery

    17.12.16 – 04.02.17  

  • Katleen Vinck – Fractal

    22.10.16 – 03.12.16   Katleen Vinck (°1976) voelt zich aangetrokken door natuurlijke fenomenen in ons landschap: klif, rots, grot, … read more

  • Tinka Pittoors, 2016, Base-Alpha Gallery Tinka Pittoors – Fremdkörperation

    01.09.2016 – 15.10.2016 Als “a walk in the park” … neemt Tinka Pittoors je mee door haar nieuwe solotentoonstelling in read more

  • Nadia Naveau – I Spy With My Little Eye

    14.05.16 – 02.07.16 Nadia Naveau – I spy with my little eye…    

Current

Upcoming